UDMR: Suspendarea șefului statului nu este justificată

06.07.2018 | Actualitate politică
  • Mărime
    text
  • Trimite prin e-mail
  • Tipăreşte

  • Trimite prin:
  • Share


UDMR: Suspendarea șefului statului nu este justificată

Liderul grupului UDMR din Senat, Cseke Attila, a vorbit în această dimineață la RFI despre eventuala suspendare a șefului statului, poziția UDMR în această privință, dar și despre noul Cod administrativ, care vizează o descentralizare reală a administrației publice în România și garantarea drepturilor lingvistice pentru minorități. 

Senatorul din județul Bihor a subliniat că, UDMR nu susține ideea suspendării șefului statului, iar în opinia Uniunii, o eventuală intenție în acest sens, despre care nu avem știință, nu este justificată. UDMR consideră că, în acest moment, președintele nu a încălcat grav o prevedere a Constituției  care să justifice suspendarea sa din funcție – a adăugat Cseke Attila. 

”Formațiunea pe care o reprezint nu face parte din coaliția guvernamentală, astfel nu avem informații despre demararea unui eventual proces de suspendare, decât declarațiile din presă. Dar așa cum am mai spus, credem că nu se impune demararea procedurii de suspendare a președintelui României”, a spus Cseke Attila, adăugând că, dacă va fi totuși inițiată, UDMR nu va susține acest demers.

Cseke a subliniat că o eventuală suspendare a președintelui nu este justificată deoarece, în momentul de față, în lege nu este reglementat termenul în care acesta trebuie să aplice decizia Curții Constituționale privind revocarea șefului DNA, iar UDMR consideră că fiecare decizie a CCR trebuie respectată, într-un termen rezonabil.  

Liderul grupului UDMR din Senat a vorbit și despre proiectul de lege pentru adoptarea noului Cod administrativ, proiect dezbătut în această săptămână în Camera Deputaților, spunând că noua lege așează competențele prefecților în cadrul constituțional: „Trebuie să terminăm cu demagogia conform căreia statutul prefectului este unul apolitic. Indiferent de guvernare, prefecții și subprefecții au fost mereu aleși din mediul politicPrefectul este reprezentantul la nivel local al Guvernului și urmărește punerea în aplicare, în județul respectiv, al programului de guvernare. Ori guvernul fiind politic, bazat pe o majoritate politică din Parlament, este evident că și statutul prefectului trebuie să fie la fel”. Funcția de prefect este una politică și trebuie reglementată în acest sens – a  atras atenția Cseke Attila, spunând că atribuțiile prefectului sunt prevăzute de Constituție și statutul acestuia trebuie să se rezume la competențele formulate în legea fundamentală a statului. 

În interviul acordat postului RFI, Cseke Attila a dat și clarificări legate de informațiile apărute în presă în aceste zile legate de pragul de 20% pentru aplicarea drepturilor lingvistice. ”Pragul de 20% se menține în proiectul de lege al Codului administrativ”.  Acest prag prevede ca, acolo unde ponderea unei minorități naționale atinge pragul de 20%, asigurarea folosirii limbii materne în administrația publică este obligatorie, iar în localitățile unde nu se atinge acest prag, se creează, prin noua lege, un temei legal pentru posibilitatea de a decide asupra aplicării acestui drept prin hotărâre de Consiliu Local, a explicat Cseke Attila: ”Autoritatea locală, dacă dorește, dar nu este obligatoriu, poate să asigure prin hotărâre de consiliu local, folosirea limbii materne pentru minorități în cazul în care nu se atinge pragul de 20%. De fapt, și în prezent sunt astfel de situații în România în care autoritățile locale au decis în acest sens."

Este de așteptat ca luni Camera Deputaților să se exprime prin vot asupra proiectului de lege pentru modificarea Codului administrativ, în calitate de for decizional. 

Atenție! Ne rezervăm dreptul de a modera comentariile.